Rivstart

Efter ett par veckor med förmycket att göra på jobbet så har renoveringen stått ganska stilla hemma.
Nu är dom veckorna över och jag har tagit en rivstart för att få se att det händer lite.

Börja med i Måndags så rev jag ner den gamla tapeten i hallen och spackla ojämnheterna på väggen. Dagen efter så målades väggen med spärrfärg så nu är den klar för tapet. Dock ska panelerna i resten av rummet målas en gång till innan jag kan tapetsera.

Sedan har det hänt en del i toaletten på ovanvåningen också. Börja med att plocka bort allt inkl toastol. Sedan tvättatdes väggarna grundligt. Säger bara en sak FY fan vad äkliga väggaran var. Gubben måste ha suttit på toa samtidigt som har rökte. Har nog inte varit något rum som varit så nikotinskadat som detta. Därför valde jag att måla dubbla lager med spärrfärgen.

Imorse var jag uppe tidigt på morgonen och måla elementet en andra gång och måla väggarna en första gång med väggfärg. Så ikväll när jag kommer hem ska väggarna målas igen och sen är det dags för mattläggning. Med lite tur blir toan klar ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0