Trappuppgången börjar bli klar.

I helgen tog vi och måla klart väggarna i trappuppgången. Även trappan börjar bli klar. Vi har spacklat det sista och ikväll slipar vi det och målar första vändan.
Tog bild på väggarna men blev så dålig bild att det inte var lönt att publicera här.

Igår kväll tog jag och grundmåla en liten skåplucka som vi har i trappuppgången. Denna lucka måla jag med en speciell grundfärg som heter magnetgrund. Det är en grundfärg som innehåller fina metalflisor som gör att magneter kan fästa och man kan t.ex hänga upp kom ihåglappar mm. Denna färg är ganska dyr (ca 500kr/ 0,5Liter) och färgen räcker till max 2 kvm på 0,5 liter. Men och andra sidan är det inte tänkt man ska måla en hel vägg med det heller så jag tyckte det var värt priset när man bara målar en sån liten yta.
Kommer en bild på luckan som är grundad en gång. Den ska grundas en gång till ikväll sen kan man måla den med vilken färg som helst. Jag kommer lacka den vit.


Magnetfärgen har vi köpt på Hässleholms färg och miljö men finns i säkert i alla andra Happy homes butiker också.

Ska försöka ta foto på trappuppgången ikväll när vi målat trappan (förhoppningsvis).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0