Helgarbete

Denna helgen har det blivit mycket gjort. Dock har vi varit lite slarviga och glömt fotografera de olika momenten men vi har tagit foto på resultaten.
Köket är nästan klart förutom att köksinredningen inte har monterats. Väggrna har fått färg, lika så har dörrposterna fått färg.


Färgen vi använt på väggarna heter Hässleholmsvit och kommer från Färg och Miljö i Hässleholm.


Min underbart snälla svärmor Ewa tog sig an och måla alla elementen. Blev riktigt snygg. Tack för hjälpen. 


Rebecca kämpa vidare med sin trappa. Gud vilket jobb hon lägger ner och vilket tålamod. Det tålamodet hade jag aldrig haft. Skojar inte om hon lagt runt 25-30 timmar på den nu totalt och då har hon inte slipat eller målat den än. Men vad fin den kommer vara när den är klar. Glad jag är att jag har henne som orkar lägga ner jobbet.


Sedan tog jag tag i och målade paneltaket i Hallen. Vilket skitjobb det var. Man fick stå på en stege och hålla färgburken i handen och sedan pensla färgen. Snacka om att man var trött i armarna när man var klar. Men snyggt blev det. Dock måste det målas en gång till....


Dom som hjälpt till denna helgen är:

Micke
Ewa
Mathias
Josse
Meko

Stort tack till er alla. Utan er hade vi aldrig hunnit med vad vi ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0