Lite bilder

Allrummet som ska bli kök. Min ärade moder kom med den förträffliga idén att flytta köket hit. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra med detta rum annars, så det blir nog super och köket blir mycket större. Heltäckningsmatta och masoniten uppriven.

Vardagsrummet, som synes har varit två rum tidigare. Även här låg heltäckningsmatta, en grön randig och murrig sak.

Vardagsrummet från andra hållet. I hörnet står en garderob som nu är borttagen. Jag fick smasha den lite...

Jag sitter och skrapar bort limrester från trappan. Ett litet evighetsjobb.

Från trappan sett ner mot blivande köket.

Från ovanvåningen. Jag har gett mig fanken på att få bort limmet, slipa trappan och sedan måla den. Som synes har den varit målad förr, i grönt. Det låg förresten en heltäckningsmatta här också...

Hallen uppe på ovanvåningen. Heltäckningsmatta här också. Brun tror jag att den var om jag inte missminner mig helt. Till höger finns en liten toalett. Där låg också en heltäckningsmatta. Inte så värst hygieniskt kanske?

Mintrönt handfat och aquablått kakel bakom. Jag tycker det är helcharmigt och vi kommer behålla detta och utgå från det när vi målar och lägger klinkers. Schackrutigt klinkers blir det på golvet.

Matchande toalettstol.

Hallen från andra hållet med dörrar som troligen är runt 100 år gamla. Behålles givetvis! Det är sådana här detaljer som gjorde att jag föll för huset.

Innanför den vänstra dörren på bilden här ovanför finns ett sovrum som väl kommer att bli ett gästrum/arbetsrum och eventuellt framtida barnrum kanske.

Rummet från andra hållet ut mot hallen. Sa jag att det låg heltäckningsmatta här?

Det andra rummet är lite större och är tänkt att bli vårt sovrum. Heltäckningsmatta på golvet så klart, dock uppriven här. Lila belysning...

Som sagt, lila belysning.

Alla bilderna är tagna av Josephine.

/Rebecca

Kommentarer
Postat av: Cozi

Att slipa trappa är ett slavgöra, men oj så fint det blir när man är klar!

Lycka till! Verkar finnas potential i det huset :)

2010-09-23 @ 22:30:38
URL: http://misscozi.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Oh my god. I love it I love it I love it.

2011-09-11 @ 18:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0